Per setè any consecutiu, el músic Raül Poblet ha recuperat l’essència del Nadal pirinenc amb una nova edició de les seues nadales itinerants, un projecte que reivindica la memòria sonora i popular del Pirineu i, especialment, de la Ribagorça.

La gira ha arribat aquesta tarda, dia de Sant Esteve, a l’església de Santa Maria d’Alaó, i ha estat la primera vegada que Poblet actuava a Sopeira.

«Cobles de per Astí», una cançó tradicional versionada i adaptada per Poblet, formada per melodies del Pirineu que han travessat generacions i mantenen una forta vinculació amb el territori ribagorçà.

Malgrat el fred i la pluja, una trentena d’espectadors han assistit a l’actuació, creant un ambient recollit i proper que ha reforçat el caràcter comunitari de la proposta. Poblet ha estat acompanyat per Òscar Olivé i Francisco Balcells.

foto: Glòria Francino

La gira continuarà el 27 de desembre al Pont de Suert, amb una actuació a l’església de l’Assumpció de Maria (església nova)

El recorregut de la gira musical va començar el 6 de desembre a Milà (Alt Camp) i es tancarà el 28 de desembre a Guàrdia de Noguera, al Pallars Jussà, consolidant una gira que any rere any porta la música tradicional nadalenca a diferents punts del territori.