Aquest cap de setmana ens hem trobat alguns representants del Centre Excursionista de Lleida, amb els companys d’Alfaventura, el veguer de la IX vegueria, en Lluís Florit i alumnes que estan fent el curs de monitors de la FEEC que estan fent les pràctiques – quan alguns d’ells saben unniu d’anar per la muntanya…
En resum ha estat un cap de setmana rodó perquè hem fet activitat excursionista, hem fet vida social en conèixer nous amants de la natura. Fins i tot els dies ens ha acompanyat.
De moment no vull posar un mapa ja que ens falta un tram fins a la Torre de Tamurcia que ha de ser etapa del GR.
Descripció a grans trets de la excursió
Dissabte, 7 de març:

Hem sortit del Pont d’Orrit. El GR puja per la vora del riu (feina feta l’any passat) i ens hem enfilat cap al llogarret abandonat d’Orrit. Ens ha acompanyat en Lluís Colomes que és membre de l’associació de la Terreta que ens ha explicat detalls molt interessants del territori. Per exemple, s’ha trobat un text escrit en català ien llatí macarrònic de l’any 1030. O sigui, 180 anys abans que les famoses Homilies d’Organya… i ara la parròquia de Sant Pere d’Orrit, origen del text, amenaça ruïna. Una llàstima de país!!

D’Orrit vam continuar fins a Sapeira.

El dia se’ns va tirar damunt i veiem que no podíem continuar pintant. Vam dinar dalt del poble… vam amagar els estris i vam baixar a buscar els cotxes.
Per baixar vam anar a buscar la torre del Senyor i vam baixar per la Llau de Llepós fins a la barrancada del Solà, prop del molí de Barreda. Anem un tram seguint la llera del barranc fins recuperar la pista. En arribar a la carretera vella que anava a la Torre de Tamurcia la seguim per la dreta fins sortir al pont d’Orrit i acabar l’excursió del dissabte.

Diumenge, 8 de març:
Pugem un parell de cotxes fins a Sapeira i fem el mateix camí que vam fer ahir cap a al roureda d’Aulàs. En arribar al trencall cap a la Torre del Senyor, avui anem a la dreta en bona part per pista. Fins situar-nos sota del poble d’Aulàs on passem a tocar d’una bassa i pugem al poble carener. A l’entrada trobem el centre de Ioga ASHRAM BHAKTI que són molt amables i ens ensenyen la sortida del poble d’Aulàs.
No cal practicament entrar al poble, només passar per davant del centre de Ioga. Cal que sapigueu que Aulàs és un de tants pobles que els hippys van rehabilitar. Abans de marchar pel GR cal que feu un vol pel poble però essent molt respectuosos.
Com us he dit a l’extrem del poble prenen un sender descendent cap al barranc del Solà. Al fons veiem que estan fent una batuda de porcs senglars. Quin contrast entre la veu pausada de la Conxita i els caçadors. La baixada és ferma.

Arribem al fons del barranc. El sender ha quedat tallat però els excursionistes valents han anant fent un nou pas (fa un any no es podia ni baixar). A la llera del torrent del Solà parlem amb els caçadors. Impacta negociar amb un home amb un fusell a les mans però finalment negociem que a les dues baixarem per la barrancada que ara ells ocupen. Ara pugem pel camí que puja a la Torre de Tamurcia. La pujada és ferma i no està massa trepitjada. Arribem a un barrancada secundària que baixa de la Torre i aprofitem per dinar. No acabem de pujar a Tamúrcia. Avui ja hem fet prou feina.
Baixem pel camí de pujada i a la llera del torrent trobem els caçadors que ens “escoltaran” fins davant del molí de Barreda. Per l’esquerra baixa la pista de la Torre del Senyor, per on vam baixar ahir. Ara només ens queda baixar el rierol del Solà fins prop de la Ribagorça on trobem la carretera al pont d’Orrit on hem deixar un altre cotxe.

Agrair la col·laboració del Josep de cal Casseret (els dos dies), el Paco i l’Oscar (diumenge) d’Alfarràs. L’Ana Ladrón, en Joan Laso i Neus Martínez del Centre Excursionista de Lleida, en Lluís Colomes, el seu fill i un amic … i com no: En Xavier Ventosa, Anton Gaston, Joan Maria Vives, Joan Cabré i Jordi Miguel, els maxaques, per la bona feina feta i per imposar un ambient de “bon rotllo” que fan que hagi estat un cap de setmana rodó on hem agafat més forces per superar la setmana laboral.