DESPRÉS DE 28 ANYS A L’AJUNTAMENT, TOT INDICA QUE ORRIT SERÀ ALCALDE 4 ANYS MÉS, AMB EL SUPORT DE PSC I REAGRUPAMENT
Des d’aquesta web hem mirat de donar a conèixer les nostres propostes i les persones que us proposàvem per dur-les a terme, tot usant les xarxes socials per a la seva difusió.Volem donar les gràcies a les 316 persones que ens van votar, volíem superar el llistó dels 2 regidors i per molts pocs vots, hem perdut un dels 2, ara però toca remar i ens comprometem a seguir atentament la gestió del nou equip de govern. Els electors van donar major suport a altres opcions (PSC i CiU) i així ho reconeixem.L’assemblea de Reagrupament ha acordat formar govern amb el PSC de Tremp, dues formacions que res tenen a veure des del punt de vista nacional i poques coincidències programàtiques a nivell local (veure programes respectius).El PSC trempolí, que va accedir a l’alcaldia per primer cop l’any 1991 amb independents i PP, treballava abans de les eleccions per obtenir el suport de dels independentistes de Reagrupament i PP. I l’ha conseguit.És un govern legítim, però cal que els ciutadans sapiguin que el número 1 i el número 2 de la candidatura de Reagrupament, Srs. Pascual i Carretero respectivament, acompanyats del coordinador local, Sr Aleix Creus, es van comprometre a pactar amb Esquerra i CiU. Això passava el dijous 2 de juny al local d’Esquerra i s’explicitava davant dels 4 primers candidats d’ERC-SIP.Cal fer saber que el divendres 3 de juny, es va produir la tercera reunió dels caps de llista de CiU, ERC i Reagrupament i es van acabar d’acordar els detalls del futur govern. Cal dir que la primera d’aquestes reunions fóu a petició del cap de llista de Reagrupament.Ell i el Sr Sirvant, número 4 de la candidatura, han dedicat part del cap de setmana a reunir-se amb els socialistes i pel camí han oblidat els compromisos adquirits.El Sr Sirvant és el principal propietari dels terrenys on es preveu instal•lar la subestació de la línia de molt alta tensió (MAT) per la qual el Sr. Orrit s’ha esforçat molt en els darrers temps. Però això és un altre tema.En definitiva ja tenim nou govern municipal, i sincerament li desitgem sort i encerts en aquests temps difícils.
« Entre el batec de l'Éssera i el silenci dels pobles de pedra sota el Turbó » 👋 Introducció Amb l'arribada del ple estiu, les nostres valls pirinenques s'omplen d'una frescor vibrant que convida a gaudir de la cultura i la natura a l'aire lliure. Aquesta setmana, l'agenda comarcal ens proposa viatjar des del cor de la vall de Benasc fins als racons naturals de Viacamp i Litera. Una oportunitat magnífica per connectar amb l'esperit del nostre territori, combinant arts escèniques per a tota la família i propostes actives sota el cel net de la Ribagorça.
l’Alta Ribagorça
El batec de l'alta muntanya entre la màgia del romànic i cims infinits. 👋 Introducció Amb l'arribada de les nits suaus d'estiu, l'Alta Ribagorça es vesteix amb la seva millor gala alpina per oferir una setmana plena de contrastos. Els pobles de pedra s'omplen de vida, mentre que les valls i els rius es converteixen en l'escenari ideal per a reptes esportius de primer nivell. El paisatge feréstec del Pirineu i el patrimoni mundial del romànic es donen la mà per convidar-nos a desconnectar i gaudir de la riquesa cultural, les tradicions de la comarca i l'entorn natural únic d'aquest territori.
Pallars Jussà
On l'aigua dels embassaments i la fusta dels raiers bateguen sota la llum intensa del Pirineu. 👋 Introducció Amb l'arribada del juliol, el Pallars Jussà s'omple de vida, records i una frescor acollidora que convida a recórrer cadascun dels seus racons. El paisatge es transforma sota la càlida llum de l'estiu, mentre el brogit de la Noguera Pallaresa ens recorda antigues tradicions lligades a l'aigua i la fusta. Aquesta setmana és ideal per endinsar-se en la memòria dels pobles, gaudir de la música sota les estrelles i caminar per senders històrics de la comarca.
La Casa de los Títeres presenta la seva programació cultural per al mes de juliol de 2026, oferint una variada selecció d'espectacles de titelles, teatre i música pensada per a públics de totes les edats. La temporada arrenca oficialment aquest divendres 3 de juliol a les 19:00 hores amb la inauguració i la representació especial de "Verbena en la Era", a càrrec de la cèlebre companyia Los Titiriteros de Binéfar. Una proposta familiar idònia per obrir el calendari estival.
Una proposta refrescant dissenyada per gaudir de l'estiu d'una manera totalment diferent a través d'activitats gratuïtes en espais naturals espectaculars. El programa inclou modalitats esportives i d'aventura com caiac, paddle surf, BigSUP, mini rafting, barranquisme, gimcanes aquàtiques i fins i tot anillament d'aves. Aquesta completa planificació està totalment pensada per connectar activament amb la natura, l'aigua i la riquesa del nostre entorn territorial durant la temporada estival.
El Centre del Romànic inaugura la temporada d'estiu amb la projecció de Lux Mundi a la cèlebre església de Sant Climent de Taüll. Aquesta proposta audiovisual connecta l'herència cultural amb la tecnologia, unint el segle XII amb el futur. Quatre reconeguts artistes digitals —Alba G. Corral, Desilence, Hamill Industries i MASSO— reinterpreten els frescos de l'icònic àbside. L'esdeveniment, comissariat per Antònia Folguera, combina patrimoni i innovació, i compta amb una banda sonora de Tarta Relena basada en el cançoner tradicional.
🎭 TRIATLÓN TRITOUR
● 📅 Data: 2026-07-05
● 📍 Lloc: El Pont de Suert (Pantà d'Escales i la Vall de Boí)
Arriba el Triatló Tritour, considerat el triatló més important del Pirineu. Amb més de deu anys d'experiència, aquesta cita al Pont de Suert aplega prop de 600 participants. La prova compta amb un recorregut espectacular que inclou la natació al bell pantà d'Escales, el ciclisme per la Vall de Boí i una cursa a peu que voreja el riu Noguera Ribagorçana. Sens dubte, es tracta d'una de les competicions esportives amb els paisatges més impressionants i exigents de la comarca.
La Torre de Capdella es converteix en l'epicentre de la muntanya amb l’onzena edició del Festival de Senderisme Vall Fosca – Pirineus. Aquesta proposta és una invitació a explorar una de les valls més autèntiques, feréstegues i profundes del Pirineu. A través de diferents rutes guiades, els participants podran descobrir camins ramaders, estanys d'alta muntanya i el ric patrimoni industrial i natural que s'amaga entre aquests impressionants relleus granítics i prats alpins on l'aigua sempre és la protagonista.
Una de les celebracions més emblemàtiques de la comarca torna a la Pobla de Segur per retre homenatge a l’antic i dur ofici de raier. Des del 1979, aquesta festa rememora el transport fluvial de la fusta pel riu, una tradició declarada Festa Tradicional d’Interès Nacional. Al llarg de tres dies, la vila bullirà d'activitat amb concerts, un emotiu sopar popular, la tradicional espardenyada i la mítica baixada de raiers el diumenge al migdia, on les fustes tornen a desafiar el corrent.
PAIS DE TÒFONES
TERRA D'ARTISTES
2001. ARENY RECLAMA QUE EL FRONTAL DE TRESSERRA TORNI A CASA